متاریدینگ

آموزش و بررسی روش ها و ابزار تندخوانی

متاریدینگ

آموزش و بررسی روش ها و ابزار تندخوانی

سلام خوش آمدید

در ادامه تمرینات تند خوانی وارد مرحله جدیدی یعنی تند خوانی با درک کم می شویم . در ابتدای این مرحله تند خوانی را با درک خیلی کم آغاز می کنیم و پله به پله جلو می رویم میزان درک را هم افزایش می دهید . .

در این مرحله کتاب را در دست بگیرید و با خط بردن و صامت خوانی از اولین خط شروع کرده و خط به خط ، خط می برید و از هر خط چند کلمه را درک می کنید . مطالعه در این مقطع باید به گونه ای باشد که درکی کلی از مطالب کتاب داشته باشید و با موضوع آشنا شوید هدف هنوز بالابردن سرعت مطالعه است .

کتابی ساده انتخاب کنید زیرا کتاب سنگین درک کلیش هم سخت می باشد و از سرعتتان می کاهد . (فراموش نکنید هر خط 3-4 کلمه )

با سرعت بخوانید و چون هدف درک کامل نیست چشمها دست را دنبال کند ،

اصول را رعایت کنید ، اصول درست نشستن ، حتی درست تنفس کردن ،

فاصله چشم را نیز رعایت کنید ، فاصله چشم در ابتدا 30 سانتی متر باشد ، اما برای تند خوانی آن را اندک اندک تا 40 تغییر دهید در درجات بالا تا 50 سانتی متر هم می رسید .( رعایت این اصول شاید در ابتدا کمی مشکل باشد اما اندک اندک شما به این ها شرطی شده و با اجرایشان تمرکزتان بسیار افزایش می یابد .)

حال به مدت یک دقیقه مطالعه کنید پس از پایان با یک علامت ( * ) مشخص کنید سپس سرعت خود را محاسبه کنید ، با استفاده از فرمول زیر می توانید سرعت مطالعه تان را حساب کنید :

(تعداد سطرهای خوانده شده × میانگین تعداد کلمه در هر خط) تقسیم بر زمان (برحسب دقیقه) = سرعت مطالعه.

توجه داشته باشید که (( و )) را در تعداد حروف حساب نکنید اما ( در ، از ، بود ، که ) را حساب کنید .

این امتحان را در 20 تمرین قبل و بعد از تمرین خود بگیرید . در امتحان قبل تمرین به مدت یک دقیقه متن را مطالعه می کنید نقطه پایان را علامت بزنید و پنچ خط پایین تر را علامت زده و عدد 2 را در کنارش بنویسید ، پس از پایان تمرین باید سعی کنید در کمتر از یک دقیقه تا علامت ششم را بخوانید . سرعت امتحان اول را محاسبه کرده و در جدولی مطابق شکل زیر در قسمت سرعت اولیه نوشته و با اضافه کردن 5 خط شماره 2 علامت می زنید و دوباره شروع به خواندن می کنید و در ظرف یک دقیقه به 2 رسیده 5 خط اضافه می کنید و علامت 3 را می زنید . همین طور 5 خط 5 خط اضافه می کنید تا به علامت ششم برسید و سرعت را محاسبه کرده و در سرعت ثانویه می نویسید .

برای محاسبه زمان می توانید از تایمر گوشی استفاده کنید و فراموش نکنید که هدف هنوز درک نیست پس می توانید هر بار 5 خط اضافه کنید

به این ترتیب شما در هر خط جدول 30 خط به سرعت خود می افزایید و یک بار این تمرین را انجام داده اید . این کار را تا بیست روز انجام دهید تا جدول کامل شود .

هیچ حساسیتی به خرج ندهید در ابتدا مشکلات زیادی پدید می آید اما به مرور زمان بر طرف می شود .

برگرفته از کتاب چگونه ذهن برتر داشته باشیم- مهدی امینی

نظرات (۱۴)

بیانی دلنشین از آیت الله مجتهدی تهرانی:
اگر صد میلیون دلار الآن به من می دادند؛ که نماز مغرب و عشاء را امشب نخوان، می گویم نه!
تمام تهران را اگر اسکناس دلار نو کنند، به من بدهند، حاضر نیستم نمازم را نخوانم.
شما هم همین طور هستید؟
این روحیه را در خودتان تلقین کنید.

یک کسی آمد پیش رسول خدا گفت من می ترسم منافق باشم. نا امید بود از خدا.
حضرت فرمود: تنها باشی نماز می خوانی؟
گفت: بله.
حضرت فرمود: تو منافق نیستی.
منافق آن است که در انظار مردم نماز می‌خواند ولی اگر تنها باشد نماز نمی خواند. تو منافق نیستی.

ما نوعا تنها باشیم نماز می خوانیم.
پول هم بهمان بدهند که نماز نخوان، قبول نمی کنیم.
صد میلیون دلار هم بدهند، یک ماشین بنز هم بدهند، یک خانه در شمیران هم بدهند.
که امشب نماز نخوان، هیچکداممان قبول نمی کنیم.
پس این را بشارت دادم به شما که بدانید مؤمنید؛ با ایمانید.
حاضر نیستید، این قلم درشت پول را بگیرید ولی نماز نخوانید.
سلام موفق باشی آقای موذنی خیلی حال کردم با نظرت و با تشکر از بنیان گذاران متاریدینگ
سلام علیکم
میخواستم بدونم مبدع این طرح کیه؟آیا کلاسای حضوری هم دارین؟
باتشکر
پاسخ:
علیکم السلام
اینجا طرحی مطرح نمی شود بلکه روشهای مرسوم تندخوانی جهان به همراه نرم افزارها و کلیپ های مورد نیاز تندخوانی ارائه می شود.
البته اگر منظور شما "نام متاریدینگ" است ، ای نام برگرفته از یک سایت بلغاری است و شما می توانید با جستجوی metareading در اینترنت به این سایت و سایت های مشابه آن دست پیدا کنید.
موفق باشید
سلام
ممنون از زحماتتون.
من بعضی از کامنت های دوستان رو زیر نوشته خوندم و متاسفم که بعضیا گیر دادن به هدف شما از این سایت یا کپی بودن مطالبتون. برا همین وظیفه خودم دونستم که ازتون تشکر کنم تا بدونین قدر زحماتتون با هر نیت و هدفی که هست رو میدونیم. امیدوارم همیشه موفق باشید
پاسخ:
سلام.از فهم و درایت شما سپاسگزارم.
سلام دوست من خیلی مطالبت خوب ومفید بود استفاده کردم . سایت عباس منشم هستش که تند خوانی رو تبلیغ میکنه .اگه امکانش هست نرم افزار تاتات رو بگذارید برا دانلود .واقعا ممنون میشم.
واقعاً مطالب سایت شما عالی و بی نظیر است متشکرم که چنین با اخلاض مطالب را برای استفاده کاربران قرار میدهید
پاسخ:
متشکرم. لطف دارید
تشکر بابت تمامی مطالب مفید.
کاش نرم افزار تاتات هم میبود ک دانلود کنیم
پاسخ:
متشکرم.
شرمنده تونم. دلیلش را  در جای خود ذکر کرده ام 
سلام. لطفا 28 جلسه تندخوانی دکتر سیدا که به صورت تصویری  ازشکه آموزش پخش شد را بگذارید. چون من هر چقدر گشتم  همه را در ایتترنت پیدا نکردم. ممنون
باسلام وخدا قوت.
من تازه باسایتتون اشنا شدم.
تازه تصمیم به تمرین تندخوانی کردم.درسایتهای مختلف بسته های تند خوانی باهزینه های مختلف گذاشتند،من که هم هزینش برام زیاده ولی مهمتر
مهمترازاون اینه که نمیدونم کدام محصول وروش من روبهتر وزودتربه هدفم میرسونه.خواهش میکنم کمکم کنید.ممنون میشم.
پاسخ:
سلام. متشکرم
از چند و چون بسته ها اطلاع زیادی ندارم ولی فکر می کنم بسته استاد عباس منش محتویات قوی تری داشته باشه
ولی هیچ چیز جای استاد خوب را نمیگیره!
موفق باشید
ممنون ازراهنماییتون..موفق باشید.کارتون خیلی خوبه
با تشکر از سایت خوبتون
من میخوام در کلاس آقای فراهانی شرکت کنم ولی میخام بدونم مسائلی حاشیه ای که در مورد ایشون میگن درسته؟
کلاس بهتر پیشنهاد شما چیه؟ ممنون

پاسخ:
سلام
مسائل حاشیه ای را اطلاعی ندارم ولی در این زمینه بسیاری از اساتید خبره در جاهای مختلف کشور دوره هایی دارند. بسته های آموزشی غیر حضوری هم فراوان است . می توانید در اینترنت جستجویی کنید تا دست پیدا کنید
سلام ممنون ازتون اطلاعات خیلی خوبی بود سعی میکنم بیشتر به این سایت سر بزنم اجرکم عند الله..
سلام دوستان من کمتر نظر مینویسم ولی حال کردم دررشته ی تخصصی خودم (درآینده خیلی نزدیک)نظربدم!
پیش هرکی که میریدتندخوانی رویادبگیریدولی تندخوانی رو100%یادبگیریدچون دراینده خیلی خیلی نزدیک همه مجبور میشن یادبگیرن ولی یک استادخیلی خوب انتخاب کنیدبعدخدامن بارفتن به کلاس تندخوانی زندگیم متحول شد.
من محمدرضا حسن زاده هستم!

امتیاز تمامی مطالب کتاب ذهن برتر متعلق به دکتر محمد سیدایت

چاپ این کتاب توسط اقای امینی غیرقانونی بوده محکوم و ممنوع الچاپ شده است.

 

پخش تمامی مطالب این کتاب از سایت شما بدون رضایت دکتر محمدسیدا و غیرقانونی می‌باشد

سریعا پاک شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات