متاریدینگ

آموزش و بررسی روش ها و ابزار تندخوانی

متاریدینگ

آموزش و بررسی روش ها و ابزار تندخوانی

سلام خوش آمدید


سلام

برای یک کتابخواری مثل من که دوره های متنوع تند خوانی را طی زده بودم و اکثر سایتهای تند خوانی را مرتب پیگیری میکردم، وبلاگ ساده ی متاریدینگ کمی عجیب بود .

وبلاگی با محتواهای بسیار جذاب و البته نرم افزار هایی که دیگران با هزار منت و قیمت ارائه میکردند ولی متاریدینگ رایگان و سریع در دسترس قرار داده بود . عادی نبود .

حتما هدفی را دنبال میکرد . شاید دارای هدفی سیاسی بود، شاید در آینده میخواست دوره ای بفروشد، شاید ...

و همه تردیدها، من را پیگیر متاریدینگ کرده بود. وبلاگی که تازگی بروز هم نمیشد .

روزی در یک جلسه عمومی، با فرد بغل دستی ام شروع به گپ زدن کردم و طبق روال عادی این گپ ها از شغلم گفتم و وقتی متوجه شد که من تند خوانی هم تدریس میکنم، بمن گفت اون آقای جوانی که جلو مجلس نشسته و ریشش بلنده هم تند خوانی متاریدینگ درس میده ! فرصت نداشتم و باید سریع میرفتم ولی تلفن مرد ریش بلند که اسمش مهدی بود را گرفتم و رفتم ...

فردای آن روز با هزار بیم و امید تلفنش را گرفتم و تلفنی وقت ملاقاتی را طلب کردم . آقا مهدی هم پشت تلفن گفت فردا ساعت ده بیا دفتر من ...

گفتم بیم و امید چون واقعا میترسیدم .

من چندین دوره تند خوانی را تجربه کردم و در یکی از آن دوره ها که سادگی کردم به استاد گفتم که من دوره تند خوانی فلانی رو هم رفتم، او برخوردش بشدت با من تغییر کرد !!!

این تجربه ام شد و دیگر به هیچ استادی بروز نمیدادم که قبلا دانش آموز دیگری هم بوده ام . و وقتی استاد کلاس تند خوانی با شاگرد رقیب دیده ی خود اینگونه برخورد میکند، بنظر شما با رقیب چگونه تعامل پیدا میکند ؟

و اتفاقا برخورد های بسیار ناشایستی از رقبای خودم هم دیده ام و این برای من قاعده ای مسلم و قطعی شده که رقیب هرچه نادان تر باشد، برخوردش جاهلانه تر خواهد بود .و هرچه یک مدرس و یا معلم دانا تر و بزرگوار تر باشد، تعاملش با رقبا مؤدبانه تر خواهد بود .

امّا مهدی (با ریش بلند) چگونه بود ؟ نکند به دفتر او میرفتم و در حضور کارکنان دفترش مرا تحقیر میکرد ؟ نکند مسخره ام کند ؟ و هزار احتمال را بررسی کردم و نهایتا دل به دریا زدم و رفتم دفتر آقا مهدی .

بعد از چند پرس و جوی خیابانی، دفترش را پیدا کردم و با بسم الله وارد شدم . دفترش عجیب بود .ته یک کوچه ی متروکه ی بن بستی که چند پیچ و واپیچ را باید طی میکردی تا به دفترش میرسیدی . دفتری با حیاطی بزرگ کاهگلی که دور تا دور آن کلاس بود و حدود دویست نفر هم دانش آموز داشت ! دانش آموزان رشته ی ... که ربطی به متاریدینگ نداشت !

وارد دفتر شدم و خودش نیامده بود و آن موقع من متوجه شدم که از هولم نیم ساعت زود آمده ام . شروع کردم با مسئول دفترش گپ زدم تا کمی اطلاعات جمع کنم و متوجه شدم که او مدیر یک آموزشگاه خیریه است ! آموزشگاهی که بعد ها میگفت یکی از بزرگترین دغدغه هایش تامین هزینه ی تحصیل این بچه هاست !

خلاصه آقا مهدی آمد و نگرانی از چهره اش و شاید چهره ام هویدا بود . اما آرام آرام یخش و یخم وارفت . او شروع به صحبت کرد و گفت من هم چند سال پیش به کلاس تندخوانی آقای ... رفته ام و بعد هم مدتی آموزش دادم ولی الان دیگر فرصت آموزش دادن متاریدینگ ندارم . به او گفتم مایلم از تجربه ات و منابعی که داری استفاده کنم . متواضعانه نام چند کتاب و منبع عالی را برد و  حتی بمن گفت کتابهایم را برایت می آورم !!!

جلسه ی خوشایندی بود و در ادامه من شوکه شدم ...

آقا مهدی گفت من یه وبلاگ هم دارم که اسمش متاریدینگ است . شک کردم گفتم همان متاریدینگ معروف . گفت بله متاریدینگ...

مهدی گفت سالها پیش خودم دردسر زیادی جهت تامین مطالب و نرم افزار های تند خوانی داشتم و مایل بودم رایگان آنها را در اختیار همه بگذارم . تک تک این نرم افزار ها را بسختی و با تلاش زیادی بدست آوردم و رایگان در بلاگ متاریدینگ قرار دادم .

 

او یک انسان بود . کسی که فقط درد دیگران را دارد و باور کنید این روزها اینگونه آدمها خیلی کم هستند . الان هم در حوزه ی آموزشی دیگری خود را وقف دیگران کرده است .

بمن گفت بدلیل مشکلات و مشغله های زیاد یکسال است که نتوانسته در متاریدینگ مطلبی بار گذاری کند .

از او اجازه خواستم که اگر فرصت کردم بتوانم در متاریدینگ قلمی بزنم و خدمتی کنم که بزرگوارانه پذیرفت .

مهدی با ریش بلند مایل نیست که هویتش فاش شود و به همین دلیل مشخصات او و اشتغال جدید او را ذکر نکردم تا هر موقع خودش صلاح میدانست آنها را اعلام کند .

راه مهدی باید ادامه پیدا کند و من مایلم در این راه کمکی کوچک باشم .

نام من زیر مطالبم ذکر میشود تا کاستی های قلمم را به پای مهدی عزیز و متاریدینگ ننویسید و لطفا گاهی مرا هم تحمل کنید .

نظرات (۱۲)

سلام علیکم
ما هم مطالبتونو دنبال می کنیم
ان شاءالله موفق باشید...
پاسخ:
سلام عزیز
لطف شما مستدام
خدا هر دوی شما بزرگواران رو خیر بده
با سپاس از توجه و زحمات گروه محترم سایت متاریدینگ که حداقل این حقیر بسیار استفاده بردم . حالا که به لطف خدا و زحمات شما سایت دوباره فعالتر میشه عرض کنم یک نرم افزار اندروید به نام   Reading Trainer هست که به نظرم خیلی جالبه و در بالا بردن سرعت عمل و میدان دید هم خیله مؤثره .
نسخه اصلی رو نتونستم جایی پیدا کنم یه سایتی هم که تضمین داد اصلیه متأسفانه تا مراحل 5 یا 6 پیش میره نرم افزار غیر فعال میشه قبلا هم درخواست کردم اگه امکان داره در سایت قرار بدین تا مثل دیگه برنامه ها استفاده ببریم .
مجددا از زحمات شما که به دانش و بینش افراد روشنایی می بخشید سپاسگزاری می کنم
موفق و پیروز باشید
با سلام
مثل قصه های تو فیلما بود اما از عمل کردن و ادعا نکردن معلومه که از قصه های واقعی ولی نادر روزگار ماست.
خدا آقا مهدی این قصه و شما را خیر کثیر عنایت فرماید.
خیلی عالیه نرم افزارای تند خوانی اونم رایگانش ...

تشکر فراوان دارم.
سلام خوشحال شدم از آشنایی با وبلاگتون امیدوارم تمامیه تجهیزات جنگ افزاری نابود و جایشان را کتاب ها پر کند و مهم تر قبل از خوده کتاب یادگیریه تند خوانی برای صرفه جویی در زمان و خلاصه نویسی برای آیندگان
دانشمند ثروتمند و خیرخواه باشید
سلام. 
 واقعا کار آقا مهدی حرف نداشته ...چون من هم خیلی تو نت دنبال این چنین نرم افزار هایی گشتم و می گردم حتی تو سایت های خارجی هم پیدا نمیشه مگر اینکه خریداری بشوند! اکثر نرم افزار های وبلاگ با اینکه کمی قدیمی شده اند و بعضا چندین ورژن جدیدتر از انها امده اند اما همچنان کارایی خودشون رو دارند . ای کاش میشد به اپدیت های جدید هم دسترسی داشت.  از خوندن این مقاله تحت تاثیر قرار گرفتم و همین الان تصمیم گرفتم چنین کاری در زندیگیم انجام بدم و بتونم نقشی کوچک در پیشرفت و خودسازی افراد داشته باشم.
 
ممنونم ممنوم ممنوم.
10 صلوات هدیه سلامتی آقا امام زمان
خوب
سلام،
وبلاگ بسیار خوبی است که شدیدا نیازش احساس می شد، این نرم افزارها جزو نرم افزارهای لازم این رشته بود که حتی اساتید فن هم در کلاس عنوان میکنند اما در اختیار دانشجو قرار نمیدهند.
استاد بنده هم یکی از آنهاست.
واقعا ممنونم
  • خرید نیم بوت زنانه
  • مطالب بسیار زیبایی دارید من عاشق وبلاگتون هستم و دنبال میکنم

    با سلام و تشکر از وبلاگتون

     

    نرم افزار دکتر کاواشیما بعد از نصب روی رایانه من که ویندوزش دهه، موقع اجرا نمی تونه با کارت گرافیکی ارتباط برقرار کنه و گیر میکنه و قبل از اینکه بتونه اسم پروفایل رو بگیره خارج میشه

    راهکاری هست؟

    تشکر از لطف شما

    آقا مهدی دمت گرم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    طبقه بندی موضوعی
    آخرین نظرات